
Om uw bedrijf te promoten, moet u ervoor zorgen dat u kwaliteitsproducten of -diensten levert die van echte waarde zijn voor uw klanten. Dit is echter niet voldoende, want u moet nog manieren vinden om uw doelmarkt te bereiken. Daarom zijn relatiegeschenken een essentieel onderdeel van elke marketingstrategie.
Bij relatiegeschenken gaat het om het creëren van een contactmoment met medewerkers, klanten of prospects door middel van een geschenk. Bovendien is er een ruime keuze op dit gebied. In deze tijden van gezondheidscrisis, kan je perfect aanbieden relatiegeschenken.
Voor prospects
Geschenken kunnen diegenen die nog geen klant zijn, motiveren om klant te worden. 80 % van de consumenten zegt eerder zaken te doen met een merk als het gepersonaliseerde ervaringen aanbiedt.
Het aanbieden van het juiste geschenk op het juiste moment kan prospects ertoe aanzetten een gewenste actie te ondernemen, zoals een aankoop doen, zich inschrijven voor een dienst of bellen om meer te weten te komen over uw producten.
Voor klanten
Klanten kunnen ook profiteren van een geschenk. Dit kan hen laten weten dat hun bedrijf wordt gewaardeerd, hen aanmoedigen hun service voort te zetten of het merk bij vrienden en familie promoten.
Volgens een studie in de detailhandel hebben consumenten met een emotionele band met een merk een hogere "lifetime value".
Voor werknemers
Klanten en prospects zijn niet de enige mensen waarmee bedrijven rekening moeten houden. In veel gevallen begint de sleutel tot goede resultaten voor de klanten met de kwaliteit van de aangeboden diensten. Het motiveren van werknemers is daarom van cruciaal belang. Uit een studie blijkt zelfs dat 57 % van de mensen zegt dat zij zich meer gewaardeerd voelen als zij post ontvangen.
Deze statistiek heeft betrekking op direct mail geschenken. Maar als u ooit gepersonaliseerde mokken hebt ontvangen, weet u dat dit ook voor uw personeel kan werken. Deze geschenken, vooral als ze van goede kwaliteit zijn, wekken het gevoel gewaardeerd te worden door de werkgever en bevorderen zo een gevoel van verbondenheid en verbondenheid met het team. Deze gevoelens komen tot uiting in de manier waarop de werknemers hun rol vervullen. En op hun beurt zullen zij in staat zijn een kwaliteitsdienst te verlenen aan klanten en prospects.